m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

marți, 15 mai 2012

tatuaje



Am fost recent la un campionat de fotbal printre amatori şi pentru prima dată m-am ciocnit de un număr atât de mare de tineri cu tatuaje, cam 30% aveau ceva scris/desenat pe ei, şi asta doar acei la care era vizibil, niciodată nu ştii ce ar putea ascunde hainele. De unde totuşi acest fenoment şi popularitatea lui?

Să începem de la: cum priveşte societatea tatuajele?

Biserica nu prea aprobă:

Legea Vechiului Testament le-a poruncit evreilor astfel: "Să nu vă faceţi tăieturi în carne pentru un mort, şi să nu vă faceţi slove săpate pe voi. Eu sunt Domnul" (Levitic 19:28). Astfel, deşi credincioşii de astăzi nu se mai află sub autoritatea legii Vechiului Testament (Romani 10:4; Galateni 3:23-25; Efeseni 2:15), faptul că există o poruncă împotriva tatuajelor ar trebui să ne pună şi pe noi pe întrebări. Noul Testament nu spune nimic în legătură cu posibilitatea ca un credincios să îşi facă sau nu un tatuaj.

Dar cui îi pasă de biserică acum?

În acelaşi timp:

Tatuajele sunt foarte populare. Aproximativ 25% dintre cei cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani au cel putin un tatuaj si se pare ca in urmatorii ani proportia va ajunge la 40%.  Şi: Aproximativ 65% dintre persoanele tatuate sunt femei. Asta probabil pentru că ele îşi mai fac tatuaje cosmetice şi alte prostioare.

Printre altele, eu având diabet, recent am aflat că sunt oameni care îşi fac tatuaj pentru a informa medicii în caz că sunt inconştient, îmi pare o idee utilă.



Tatuajul acum e pop, comunitatea internet a mai găsit o modalitate de se afişa, şi iar revin la cum priveşte societatea: cândva tatuajul era distincţia prostituatelor şi a puşcăriaşilor, apoi a cântăreţilor şi a starurilor tv/film/scenă, acum e o modalitate de a te exprima. Tristă este partea în care oamenii îţi fac tatuaje fără gust şi apoi, în 2 ani le regretă.


Eu am două şi mai ştiu altele două care le-aş face, dar decizia de a le face a venit după 25 de ani, cântărită şi probabil totuş matură. Aş fi curios să ştiu atitudinea fiecărui faţă de fenomenul nou-vechi pentru tineri, nu că mi-aş schimba opinia, dar trebuie să discutăm despre altceva decât sex şi politică.

20 de comentarii:

  1. nu e o jucărie deoarece e pe toată viaţa. azi îţi place una mîine alta
    unii cred în energetică. nu pot să încredinţeze fiecăruia să-i facă tatuaj

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa-mi fac vreodata tatuaj, cand voi stiu un scop bine determinat a acestuia sau cand in genere scop n-o sa-mi trebuiasca

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mircea am îneţels că tatuaj
    vrei, şi ce?

    RăspundețiȘtergere
  4. la mine s-a schimbat viziunea despre tatuaje exact în momentul în care mi-am făcut unul :)  dacă e ceva cu gust şi potrivit persoanei care-l poartă nu văd nimic rău sau ieşit din comun...ba din contra. însă, dacă-s exagerate, provoacă dezgust.

    RăspundețiȘtergere
  5. asta in afara celor cosmetice. ale lor scopuri cu totii le stim, e evident

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria Mihaela   mai ai timp

    RăspundețiȘtergere
  7. Maia Visterniceanu de asta treb să te gândeşti înainte să îl faci, aha

    RăspundețiȘtergere
  8. tatuajul trebuie sa aiba o semnificatie pentru persoana care il poarta...caci altfel e ca si cum ai citit o carte fara cuprins, doar cu introducere si incheiere. Stiu care va fi urmatorul meu tatuaj, dar va aparea pe mine doar daca voi simti necesitatea. Sunt ok cu persoanele tatuate, chiar daca fac parte din categoria celor care au facut-o prosta pentru ca e cool, pentru ca asta tot va fi o lectie pentru ei:D atunci cand nu il vor mai vrea.

    RăspundețiȘtergere
  9. n-am așa experiențe cu vreo încărcătură sufletească remarcabilă  încât să-mi pot face un tatuaj...

    hz, ori viață mea-i prea monotonă, ori eu nu pun prea mare preț pe lucruri )

    RăspundețiȘtergere
  10. Mircea Iurcu tatuiază-ţi helvetica

    RăspundețiȘtergere
  11. tatuajul:
    1. e pe toată viața[mit]: cum l-ai pus, așa îl scoți.
    2. e ceva intim, al tău și a nimănui altcuiva.3. nu îl vreau, nu l-am vrut și poate o să-l vreau, dar nu acum.4. e riscant să îl faci în secolul XXI, chiar și în saloane. De fiecare dată trebuie să te asiguri de sterilitatea intrumentelor, mai ales în saloanele din MD.
    omul + tatuaj:1. nu e neapărat rău
    2. nu e neapărat bun
    3. e om - faptele zic, nu tatuajul 
    APROPOS EPIC: Unul își tatuează un înger pe braț, omorând în serie(cu același braț) alți 8 oameni.
    EU: nu le consider utile, știu că sunt o artă și nu mi-e frică de ele.Cred că trebuie făcute de cineva anume, nu de un oarecare și ele pentru mine nu pot fi etichete. 
    nicolaeapostu  cu sau fără tatuaj, rămâne același   @nicolaeapostu - e definit de altceva decât tatuaje, ceva mult mai important. 

    Tatuajul se face pentru sine, nu pentru alții - iarăși părerea mea(pală). 

    RăspundețiȘtergere
  12. Alexandru Jr Chihai of Alex. mnogabucv

    RăspundețiȘtergere
  13. oh, parcă am schimbat demult descriere dea pe twitter ))

    dacă în 10 ani nu mai fac design :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Mircea Iurcu  designul pleacă helvetica rămâne

    RăspundețiȘtergere
  15. eu am unu deja şi o să-mi mai fac unu' în viitorul apropiat. vreau toată mâna sa fie cu tatuaje

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu