m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

marți, 15 mai 2012

Guest post> Dilema




 De foarte mult timp mă bântuie un gând. Asta din cauza că lumea în care trăiesc continuă să îmi pună una și aceeași întrebare: Tu mai vrei să te întorci în Moldova, sau nu?
 M-am născut în Moldova,am trăit mulți ani acolo. Acum termin de învățat în afară țării. Într-un mic orășel din nordul Italiei.Trento. Timp de 3 ani cât am învățat aici lumea a continuat să repete aceeași întrebare. Una și aceeași. Eu niciodată nu am știut să răspund. Ori îmi e frică să răspund. Eu îmi voi continuă studiile în altă țara din Europa acum, și îs sigur că și acolo vor continuă să îmi pună aceeași întrebare. Îs sigur că și acolo nu voi răspunde.
 Iubesc Moldova, și dacă aș alege cu sufletul și cu inimă aș strigă în gură mare Daaa ! Mă voi întoarce. Dar trebuie să aleg cu capul.Trebuie să mă gândesc la viitoarea familie a mea. După atâția ani și bani investiți poate țara mea să-mi ofere condițiile de care am nevoie că să mă realizez?
 Ce ai răspunde tu, în fața acestei întrebări? 

scris de Alex

de la mine pot zice că eu m-aș întoarce. dar asta îs eu și pe mine mulți nu mă înțeleg de ce țin să rămân aici

10 comentarii:

  1. nu. hurts too much to go back where you are simply not appreciated nor respected. 

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-aș întoarce, pentru că pur și simplu nu voi mă voi putea rupe de la ceea ce mă leagă pe mine de Moldova. Dacă ar fi dorință, sîrguință destulă și zero lamentare și văicăreală, un viitor în Moldova e oarecum posibil.

    RăspundețiȘtergere
  3. Allice Bellamy oamenii trebu prosta să facă

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu scriu o carte, in care sunt mentionate problemele invechite ale societatii, care sa darimat, si ceea ce suntem noi, suntem urmasii dezastrului incepind cu anii 1990-91. Viitorul ne apartine, noua, tinerilor, si in dependenta de hotaririle noastre, vom reflecta aceste hotariri asupra intregii tari, daca vom tot pleca si nimeni nu se va intoarce, vor ramine numai cei mici care vad cum adultii pleaca, si cei batrini care inca mai traiesc cu urmarile razboaielor si de parca ar fi amortiti in trecutul sovietic. Noi, Tinerii, putem tot odata contribui la dezvoltarea moldovei, numai ca avem nevoie de surse potrivite de insipratii si mai mult sustinerea unuia fata de celalat pentru a ne dezvolta cit mai bine si pentru a gindi un viitor cit mai bun pentru Moldova Noastra! Omul e atotputernic, il incurca mintea sa se realizeze:) si lipsa de incredere in sine, Moldova are nevoie de o gindire pozitiva strategico-productiva. Aveti grija la ceea ce va doriti, gindurile au tendinta de a se materializa:)
    uygblskdjnvfzjgnkml omule, oare ai nevoie de aprecierea cuiva? oare trebuiesti dat cu nasul pentru a intelege ca esti in stare de orice tiai pune in gind? oamenii nu isi respecta semenii din lipsa de respect pentru sine, dar daca e asa oare near durea ce gindesc altii? fii increzut in tine insuti, cunoastete pe tine insuti, cunoasteti radacina :) acolo este izovrul credintei nemarginite :) acolo ia nastere armonia, iubirea, fericirea :)

    RăspundețiȘtergere
  5. +1 la "dacă ar fi dorință, sîrguință destulă și zero lamentare și văicăreală" (asta însă şi e un impediment major, mentalitatea - care nu se va schimba încă, sigur, câteva generaţii înainte :| )

    RăspundețiȘtergere
  6. @2nitZza. da eu nu-s moldovan standart
    care vrea profit aici şi acum

    RăspundețiȘtergere
  7. Inainte credeam ca intorcindu-ma acasa nu ma voi simti straina asha cum ma simt in afara tarii mele, insa ma gresheam. In MD ma simt chiar "mai" straina. Sute shi mii de particele din inima mea sunt adanc ingropate in multe colturi a Moldovei, unde am petrecut momente frumoase alaturi de cei dragi, insa simt ca inca nu mi-am gasit casa. 

    RăspundețiȘtergere
  8. eu vreau să mă întorc..mai este ceva timp până va trebui să decid, însă cu ideea asta am plecat de acasă. sunt deacord cu alex, în privința banilor investiți și all staff, dar dacă nu venim noi înapoi, dacă nu facem noi ceva, nu cred că se mai schimbă ceva...nimeni nu a spus că va fi ușor să facem ceva, dar trebuie măcar să încercăm...hz, poate îs naivă, dar avem șansa să ne ridicăm și noi și țara pe care o iubim

    RăspundețiȘtergere
  9.  +1  , exact la fel ma simt si eu ...

    RăspundețiȘtergere
  10. E buna intrebare... Pe mine deseori ma intreaba parintii, vrei sa te intoric acasa??? E drept spus ca numai tara ta in care te-ai nascut iti poate da mai mult de cit orice tara. Sunt de 3 ani la Moscova, mi-am gasit jobul la care am invatat 6 ani la Politehnica (multe momente frumoase am luat de acolo) dar totusi sunt aici ca intre straini. Si de fiecare data cind ma gindesc unde oare sa ma opresc ca sa-mi creez o familie? Gindul este numai la tara mea, Moldova...

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu