m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

duminică, 20 mai 2012

lucruri care nu te învață la școală 2.0

cineva se pare că a mai scris un articol despre asta
eu  nu l-am citit dar mă gândesc că la 4 ani de la absolvirea facultății am ce zice
***
despre obiecte:
geografia e bună ca să câștigi jocul "dea țările" și să știi care destinație să alegi pentru vacanță
în istorie nu ai pentru ce să înveți cifrele, doar dacă vrei să câștigi la "Cine vrea să fie milionar", din istorie reține emoțiile care ți le crează un eveniment sau altul, ține minte: să omori e rău, să faci ceva pentru o națiune e bine
matematica te învață să gândești
literatura te învață să citești și scrii - astea-s cele mai importante acum
restul obiectelor sunt bune doar dacă vrei să iei vreo specialitate, și încă la educația fizică e fain să joci fotbal

despre liceu/facultate:
am aflat că poți ieși cu aceleași cunoștințe dintr-un liceu de suburbie ca și din cel mai prestigios, diferența e contactele, învățând în centru cunoști mai multă lume, la facultate nu vei fi străin, iar la facultate cel mai mult contează nu ce înveți, ci cu cine interacționezi, la absolvire toți se gândesc: unde voi lucra? și nimeni nu zice: iau ce note bune am 
și nici un angajator(în afară de stat)nu angajează pe note
dacă aș alege încă odată facultatea aș lua-o pe cea care mi-ar permite să mă distrez și să cunosc oameni
aș alege ONG-uri, ele-s multe bune acum: AIESEC, BEST, MediaPoint, "Hai, Moldova!", altele-altele
sau aș alege să merg în fiecare seară la Spălătorie să ies cu băieții și fetele care fac ceea ce eu vreau să fac pe viitor la terase ca să aflu de unde suflă vântul, unde se poate de rupt o bucată de informație, într-un final

studii? da 20% din rețeta succesului, oamenii pe care îi știi, ceea ce înveți din mers fără să îți zică profesorii -> 80%

despre bani:
vrei să începi să îi ai? trebuie să începi să îi faci
mulți au s-o dea cu Cap-ul acum, dar cerând bani de la părinți, trăind cu ei, nu vei deveni sinestător niciodată

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

text © Nicolae Apostu