m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

miercuri, 18 mai 2011

dintre cele geniale



Pentru suflet e încercarea supremă, încătuşat complet în coaja materială, trebuie să-şi recucerească anevoie cunoştinţa de sine, să urmeze supus legile vieţii materiale. Mereu trează stăruie doar trebuinţa de-a găsi perechea lui de echilibru. Bărbatul şi femeia se caută în vălmăşagul imens al vieţii omeneşti. Un bărbat din milioanele de bărbaţi doreşte pe o singură femeie, din milioanele de femei. Unul singur şi una singură! Adam şi Eva! Căutarea reciprocă, inconştientă şi irezistibilă, e însuşi rostul vieţii omului. Pentru a înlesni căutarea aceasta se fac, se refac şi se desfac toate legile şi convenţiile morale şi sociale, tot ceea ce se numeşte emfatic progresul omenirii. Instinctul iubirii e reminiscenţa originii divine. Prin iubire numai se poate uni sufletul bărbatului cu sufletul femeii pentru a redeveni parte din lumea spirituală. Iubirea aceasta e rodul divin al sufletului omenesc. Dumnezeu sub chipul iubirii trăieşte în om.
Liviu Rebreanu: "Adam și Eva"

și

„Aceasta,
aceasta cred că e dragostea:
întâlnirea cu
mine însumi
în inima ta”
Vasile Romanciuc

3 comentarii:

  1. iaca asta da... frumos

    RăspundețiȘtergere
  2. @d98b06dc80c95756bd71ef06ce356e98:disqus și mie mi-a părut :) 

    RăspundețiȘtergere
  3.  eu am citit de citeva ori, Adam si Eva. Dupa mine, una din cartile cele mai geniale scrise despre dragoste...
    Acest citat mi-a adus aminte de acele lecturi.
    Mersi:)

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu