m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

marți, 2 noiembrie 2010

consum deci exist?


am mai zis de câteva ori că nu prea am încredere în oamenii pentru care banii reprezintă o valoare primară, nu pot să concept o viață bazată pe suma de bani oferită

sunt de acord, că oricine își are prețul său, dar nu voi crede că prin acest preț poți cumpăra orice, trebuie să existe valori și principii care nu se vor vinde nicicând

dar îmi place să privesc lucrurile în adânc, să înțeleg esența unor fenomene care mă înconjoară
și atunci îmi pun întrebarea: de unde vine venerarea banilor?
atunci când există atâtea valori pentru care merită să trăiești?

prima/unica explicație care îmi vine în cap: consumerismul
marketingul excesiv, companii și produse care se luptă pentru noi, succesul strâns interconectat cu volumul de bunuri posedate au creat un stereotip care zice clar: cât mai mult->ești mai plin de succes

iar pentru mine în acest caz am găsit tratamentul: consum cât am nevoie
nu mă voi arunca în extreme renunțând brusc la sacoșele care mi le oferă casierele dar aleg să cumpăr exact atât cât am nevoie: a 2-a pereche de încălțăminte nu pentru ca să fiu mai tare, ci pentru că îmi trebuie și ceva mai clasic, mâncare atât ca să fiu sătul, și nu ca să mă îndop
și tot așa

îmi pare astfel banii devin mod de libertate și nu obiectiv vital
trăiesc, și asta îmi place

sursa imagine

12 comentarii:

  1. greșeli gramaticale, ortografice. Înceracă mai întîi textul să-l treci prin Word apoi să-l postezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim, asta este stilul de a scrie al lui Nicu,

    RăspundețiȘtergere
  3. Si daca unul greseste, trebuie sa il lasam asa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, Anonim. Să respectăm diversitatea. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. imho bred
    cred k e absurd s te limitezi pt k "nui rational". tatz traim prin emotzii vrode. asha k fiecare placere care nui daunatoare merita yndeplinita. da pt asta de obicei treb bani

    RăspundețiȘtergere
  6. Ambruşa tu cu banii te-ai ţîcnit oleac deam

    RăspundețiȘtergere
  7. ai făcut reparaţia pe blog, ai cumpărat tapete noi, cei cu cheltuiala asta ?

    RăspundețiȘtergere
  8. fignea, Nicușor, oamini s șim

    RăspundețiȘtergere
  9. Si daca unul greseste, trebuie sa il lasam asa?

    RăspundețiȘtergere
  10. greșeli gramaticale, ortografice. Înceracă mai întîi textul să-l treci prin Word apoi să-l postezi.

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu