m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

duminică, 9 decembrie 2012

we are Moldova - sinteză: orașele

datorită Air Moldova am reușit să văd 3 orașe în 7 zile
3 capitale. am să încerc să le fac un portret emoțional și subiectiv așa cum le-am văzut eu

Sankt Petersburg
Piter-ul e un hipster. în pantaloni roșii, cu căști mari pe cap și un fular în jurul gâtului, un pic nebierberit, un pic miroase a alcool scump de la el. el arată bine și știe asta. totul e cu gust în acest oraș: clădiri, drumuri, hostel-uri. unele gusturi pot fi un pic amărui, cum ar fi regula de a te înregistra neapărat la poliție, sau dorința taxiștilor de a te mulge triplu de la aeroport până în oraș. dar Peterburgul știe să te facă să uiți asta, are prea multe străzi late și case pline de istorie, poți să amețești de la el, să te pierzi și să crezi că orice oraș ar trebui să fie așa. dar nu



Tallinn
Tallinn este un student eminent, responsabil, cu haine simple dar atât de bine asortate și așezate încât ai încredere în el din prima privire. ca orice student bun el preferă cele mai bune cărți, și cărțile trebuie să fie cele noi, aduse de peste hotare, colegii lui ar putea să nu îl înțeleagă de ce în loc de iPad preferă Kindle și la party-uri în loc să amestece vodka cu bere alege să soarbă lent o seară întreagă dintr-un păhar de vin. dar Tallinn știe ce face. el deja e mai bun decât mulți dintre colegii săi mai mari, și în același timp păstrează frumosul străduțelor înguste, perefect îmbinate cu comoditatea unui din cele mai plăcut locuibile orașe din lume

Helsinki
Helsinki este un moș înstăstărit, cam indiferent față de majoritatea lumii, foarte comod acolo unde este el. moșul aproape că nu mai bea, aproape că nu mai merge la discoteci, dar moșul are Bentley și are multă înțelepciune. senzația că orașul e un moș vine și de la faptul că pe străzi poți întâlni mulți-mulți bătrâni. un oraș scump, în care să mergi 4 stații cu tramvaiul te va costa aproape 3 euro. dar acest bătrân este atât de puternic, atât de sigur pe sine încât cu ușuriță te-ar înghiți și te-ar face să îl placi

îmi pare doar rău că nu am fost în Riga. eu cred că Riga e o domnișoară cochetă. nu știu de ce. dar cred

2 comentarii:

text © Nicolae Apostu