m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

duminică, 2 decembrie 2012

Tallinn

în Tallinn eu mă simțeam ca un copil în magazinul de jucării
un copil căruia i-au zis: "ia tot!" și el cu fericire absoarbe și ia tot ce-i place. și eu luam

dimineața a început la ambasada Moldovei în Estonia cu un ceai la ambasadorul Guzun. om dealtfel deosebit de deschis și pozitiv, care ne-a dat primele îndrumări în ceea ce înseamnă Tallin și Estonia
apoi au urmat 3 ore de aer curat



Orașul Vechi - cetatea de sus și de jos, care erau despărțite de un zid enorm, și cei din partea de jos nu aveau acces în partea de sus, ei doar făceau negoț

apoi Suedezi, Danezi, Ruși, Nemți toți pe capul lor
războiul de eliberare 1918-1920 și monumentul care îl simbolizează(apropo el e de sticlă ca să accentuieze fragilitatea și importanța libertății). URSS, ura față de tot ce e comunist, iar din 2012 prima țară din fosta URSS care are valută - euro

apropo de euro, tare curios și deosebit să achiți cifre atât de mici în magazine, în euro, în Moldova dor cum: se termină banii și schimbi euro, interesant ce fac ei aici?

am asistat și la aprinderea luminilor de sărbătoare în Piața Orașului Vechi
nimic extraordinar. așa...bazar+un eveniment de dimensiunea deschiderii unui centru comercial mare

în schimb străzile îs superbe, și am avut deja iarnă din plin, spirit de sărbătoare din plin și străduțe: mici, înguste europene în care poți să amețești de la faptul că îți pare că ai trăit aici toată viața, fix ca în "Adam și Eva" de Rebreanu

și apoi? apoi mâine mai urmează :)
am ajus aici datorită Air Moldova...să nu uit de asta

din 4 țări în care am vrut să ajung am ajus în 2 deja, au mai rămas tot 2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

text © Nicolae Apostu