m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

marți, 4 decembrie 2012

țara fără cash



seara, înainte de fotbal eram cu domnul Guzun în incinta unui "food court" în unul dim mall-urile locale
un ceai și o salată au fost achitate cu cardul, cash aici oamenii nu prea văd, nu prea folosesc
și se simt foarte bine pentru că "nu pun mâinile pe bani"
aici orice-orice poți achita prin card: de la taxi până la pâine în orice magazin micuț

la întâlnirea cu reprezentații e-guvernării aceștia ni-au zis că digitalizarea identității țării este nu mai mult un proces de instuire și educare a populației decât unul tehnologic, factorul uman fiind mai greu de depășit decât construirea unui sistem durabil și sigur
am putea noi în Moldova să avem o realitate în care poți să pui nume copilului, să ceri extrase de la registru, să îți faci numere pentru mașină fără să ieși din casă, sau să votezi prin internet la alegerile parlamentare așa cum se face în Estonia? eu zic că da, semnătura digitală noi deja am introdus-o, tot de ce este nevoie este voința autorităților și know-how-ul companiilor, care la noi în țară este

eu de exemplu tare m-aș bucura să scap de toate hârtiuțile
numa cum să explici clercilor care ani de zile numai "paper work" fac că un cip poate să-i înlocuiască?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

text © Nicolae Apostu