m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 10 octombrie 2011

unde-i casa?

țin minte când eram mic, dacă cineva mă supăra, sau dacă simțeam că am obosit/mi-i foame/vreau să mă simt în siguranță mergeam acasă, acolo era mama și acolo era sigur, cald și liniștit(cele mai dese ori liniștit)

acum, unde e casa?
definiția zice că
CÁSĂ1, case, s. f. 1. Clădire destinată pentru a servi de locuință omului. ◊ Loc. adj. De casă = făcut în casă1. ◊ Expr. (A avea) o casă de copii = (a avea) copii mulți. A-i fi cuiva casa casă și masa masă = a duce o viață ordonată, normală, liniștită. A nu avea (nici) casă, (nici) masă = a duce o viață neregulată, plină de griji, de frământări. ♦ (Reg.) Cameră, odaie. ◊ Casă de veci = mormânt. 2. Încăpere specială într-o clădire, având o anumită destinație. ◊ Casa ascensorului = spațiul în care se deplasează cabina unui ascensor. Casa scării = spațiul dintr-o clădire care adăpostește o scară. 3. Cutie dreptunghiulară în care se păstrează literele, semnele etc. tipografice de același caracter. 4. Gospodărie. 5. Totalitatea celor care locuiesc împreună (formând o familie); familie. ♦ Dinastie; neam. 6. Căsnicie, menaj. ◊ Expr. A face (sau a ducecasă (bună) cu cineva = a trăi cu cineva (în bună înțelegere), a se împăca bine.A duce casă bună cu ceva = a se împăca bine cu ceva. 7. (Urmat de determinări) Nume dat unor instituții, așezăminte, întreprinderi, firme comerciale etc. ◊ Casă de economii = instituție publică de credit care se ocupă cu strângerea disponibilităților bănești temporare ale populației, acordând pentru acestea mai ales dobândă. Casă de ajutor reciproc = asociație benevolă a unor angajați sau pensionari, creată pentru acordarea de împrumuturi și de ajutoare membrilor ei din fondurile obținute din depunerile lor lunare.Casă de filme = instituție producătoare de filme cinematografice. Casă de cultură = instituție culturală în care au loc diverse manifestări culturale, educative etc. Casă de nașteri = instituție medico-sanitară, în care se acordă viitoarelor mame, la naștere, asistență calificată. Casă de vegetație = construcție specială, cu acoperișul și cu pereții de sticlă, folosită pentru experiențe de agrochimie, plantele fiind cultivate în vase de vegetație. ♦ Specialitatea casei = produs specific al unei întreprinderi, al unei gospodine.8. Boală a vinurilor, pe care acestea o capătă când ajung în contact cu aerul și care se caracterizează prin tulburare și prin schimbarea culorii. – Lat. casa. 
eu am unde locui dar nu știu dacă pot numi acest loc casă

din alte sugestii casa ar fi:



  • Marina Pascari casa parinteasca, pina in momentul in care deja casa ta e casa parinteasca pu altcineva
    2 hours ago ·  ·  1 person

  • Elena Castraveț Dupa toate regulile, e casa parintilor, dar practic, nu mereu coincide cu cel mai confortabil loc.
    about an hour ago · 

  • Nicolae Apostu eu deam am plecat din casa părinților oameni, davaite alte varianturi
    about an hour ago · 

  • Elena Castraveț Dupa ce calatoresti jumate de lume si intelegi unde te-ai simtit cel mai bine.
    about an hour ago · 

  • Nicolae Apostu am călătorit juma te lume. mai departe?
    about an hour ago · 

  • Elena Castraveț ‎:D unde te-ai simtit ca acasa?
    about an hour ago · 

  • Elena Castraveț Adica unde oamenii straini iti par atit de familiari si familiali?
    about an hour ago · 

  • Nicolae Apostu Nicaiurea
    about an hour ago · 
apu cu ce rămânem, unde ne e casa? sau ne mulțumim cu locul unde putem dormi și mânca mai ieftin decât în vreun local în oraș?

14 comentarii:

  1. singurel ai spus, casa e acolo unde e sigur, cald si linistit
    si as mai adauga ca casa e acolo unde simti tu ca e casa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @a4cbd357dae666aa689e682a1ad3e974 dadacă nu am să mai am?

    RăspundețiȘtergere
  3. casa ta, este acolo unde este inima ta. 

    RăspundețiȘtergere
  4. Victoria Hugo în chept?

    RăspundețiȘtergere
  5. nu numai, tu doar îţi pui sufletu în multe lucruri pe care le faci şi care îţi plac , nu-i aşa?
    Respectiv şi inima ta e acolo, în plină formă a ei, nu fizică, ci formată din sentimente, emoţii, trăiri.
    Pot să'ţi spun că o părticică din casa ta e şi acolo unde lucrezi, în special în zilele în care foarte tare vrei la lucru :)

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru părinţii mei e simplu.. casa părintească e cea mai dragă... ea a rămas aceeaşi de când ei s-au născut... eu de atâtea ori mi-am mutat locul de trai că nici nu ştiu unde anume îmi e casa despre care vorbeşte Nicu.. din amintirile mele din copilărie, cea mai apropiată îmi e casa bunicilor din Cantemir

    RăspundețiȘtergere
  7. @18b10055ea1cd8d7a5d8bd7f557dc386 deci casa totuş e un loc?

    RăspundețiȘtergere
  8. Casa parinteasca locul iti petre o jumate de viata inpreuna cu parintii si falele/sora,cel mai deosebit loc(trai) din lume! Casa parinteasca nu se vinde (Fuego)

    RăspundețiȘtergere
  9. Marina Cucer am construit pe ea

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu