m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

joi, 29 septembrie 2011

telefon mobil-portmoneu

am fost la un offline cu reprezentații Coinstar->parcă îs ăștia da nu bag mâna în foc, urmează să verific și dacă nu voi rectifica

am vorbit despre posibilitatea de a transforma telefonul tău meu mobil în un portmoneu
mai întâi de toate să fiu sincer: eu sunt foarte pro idee, îmi place, îmi pare comodă și utilă, în special la noi unde acoperirea rețelei de telefonie mobilă e una din cele mai bune din lume(cine nu e de acord să demostreze)

din elemente discutate:
1. implementare
ca să ai posibilitatea să achiți prin telefon mobil ai nevoie să pui la punct elementele în ordinea ce urmează
Legislație->Parteneriate între companii și cei care oferă soluția->Sistemul de introducere și monitorizare a plăților->Testarea platformei
vestea bună: teoretic suntem la ultima etapă

2. partea etică:
achitarea prin telefon mobil ar oferi și o reducere a achitării(se reduce o parte a forței de muncă deci facem economii și e nevoie să plătim mai puțin pentru serviciu)
dar există un dar distanța dintre prezentarea bonului și achitare este extrem de mică, adica ai primit azi notificarea pe mobil că trebuie să achiți și în 3 zile(asta nu mi s-a spus asta eu aduc exemplu)trebuie să achiți...acum ne imaginăm că iarna nu ai achitat la timp gazul și lumina...

3. cum merge:
nu e nevoie de construi o infrastuctură nouă, totul merge prin ceea ce companiile de telefonie mobilă deja au
și după cum a fost bine punctat în această întâlnire încrederea în companiile de telefonie mobilă la noi în țară e mai mare decât în bănci

utilizatori: Orange are 2.1 milioane, Moldcell 1.1 milioane Moldtelecom 1.65(aici nu doar mobilă dar e o bază)=4.8milioane clienți
versus sub 1milion de conturi în bănci din care real utilizate mai puțin de jumate

totul se întâmplă simplu: există un server care știe câți bani ai, atunci când achiți tu primești notificare de decontare iar cel care oferă bunul/serviciul notificare de incasare->rapid+comod

4. practic:
practic totul se întâmplă prin intermediul unui telefon care are aplicația instalată și niște elemente drăguțe practice care le puteți vedea în poza de mai jos


unde avem cu roșu indicată zona de care atingi telefonul și poți achita
sau este QR codul(cafeniu)pe care îl fotografiezi și achiți
sau codul produsului(albastru)pe care îl poți expedia ca SMS

deci de telefoane performante nu e nevoie în mod obligatoriu-orice telefon care îl ai e bun pentru a fi parte a sistemului de achitare prin telefonie mobilă

5. jucătorii
companiile de telefonie mobilă
băncile
guvernul
au zis da preliminar(cel puțin după spusele reprezentaților companiei cu care am discutat)
deci ideea e acceptată de toți urmează să se găsească punctul de început

pe 6 ocotmbire va fi o întâlinire între toți, tare aș vrea să fiu acolo


încă s-a mai scris
pe Blogguvern
la Valeriu
Bunelul sau noi îl ştim ca Vitalie
şi Anna

4 comentarii:

text © Nicolae Apostu