m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

duminică, 26 decembrie 2010

marketing sau sărbători?





Coca Cola l-a creat pe Santa
ei bine, nu creat, dar promovat, îmbrăcat în roșu, pus fața aia bună sub barbă și dat în mână o sticlă de cola-enjoy

sf. Valentin-sărbătoare cu inimioare este un catalizator a vânzărilor între Crăciun și Paște, un rezultat al muncii marketologilor
Ocotberfest(în Moldova sărbătoarea vinului)stimulează vânzările între vară și Crăciun la fel un produs al marketigului

teoretic aceste sărbători au fost menite să acopere 2 obiective:
1. creșterea vânzărilor
2. crearea nemijlocită a sărbătorii și a bucuriei care vine cu ea

și dacă creșterea vânzărilor este inveitabil atinsă
atunci sărbătoarea uneori lasă de dorit, în suprasolicitatul ritm a sec XXI necesitatea artificială de a cumpăra cadouri(14 februarie)sau cea de a dat nasul cu cei care au sărbătorit ziua vinului(berii nevermind)nu neapărat este cel mai strălucit moment al vieții

și s-ar putea să dăm toată vina pe marketingul cel rău, pe oamenii care încearcă să stimuleze consumerismul atât de criticat azi, dacă nu ar fi lăcomia motivul numărul 1 al tuturor nevoilor omenești
anume pe asta și joacă acei care generează astfel de evenimente

soluția: nu ai nevoie de sărbătoare ca să faci cadouri sau sărbătorești

P.S. câți dintre voi știu cum se simt de 14 februarie cei care nu au pereche?


sursa imagine

21 de comentarii:

  1. eu îs așa ciotkos că nu am pereche... ori nu despre asta e vorba?!




    Opinia mea: Marketingul „profită” de sărbători și se folosește de ele :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pe jumate adevărat

    sunt sărbători pe care se capitalizează: cele tradiționale
    dar sunt și sărbotori artificial promovate

    sf. Valentin e una din ele, nu e caracteristic pt regiunea asta a lumii să îl serbeze, dar iată că o facem-mulțumesc marketing
    și sunt alte exemple: același octoberfest, niști ciuvași o vrut să vândă pivă, dar au văst că merge bine, și l-au rascrutit

    RăspundețiȘtergere
  3. Ideea e că acum atât marketingul cât și religia sau alte sărbători necreștine merg mână în mână, de Hramul Orașului, sărbătoare religioasă se vând o grămadă de chestii, orange-ul, moldcell-ul își fac reclamă, chirtoacă își face reclamă cu dan bălan. Sărbătoarea vinului, e pus în prim plan vinul, dar vine ghimpu cu filat și beau câte un pahar de vin, își fac reclamă :)

    E un fel de win - win, imho.

    RăspundețiȘtergere
  4. tu zici de realitatea de azi, da eu aveam în vedere ce a adus aici ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. si blogherii, de sarbatori, mai scriu despre asta, isi promoveaza blogul, ii mai citeste lumea, mai baga comentarii si se simt si ei importanti :) ...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim, ap asta înseamnă să fii blogger :))
    Vorba poetului „Ori suntem bloggeri, ori nu mai suntem.” :)

    RăspundețiȘtergere
  7. dap, despre e să mai scriu?
    despre alegeri iar? beak!

    RăspundețiȘtergere
  8. Inca trebuia sa mai incluzi si ziua de 8 Martie , tot pe acolo e

    RăspundețiȘtergere
  9. 8 martie îi contradictorie
    hotea rascrutită de marketing a apărut în USSR

    deși ai dreptate e tot pe acolo, dar am zis că exemple îs multe

    RăspundețiȘtergere
  10. Coca Cola e ca şi Google: doing always good things.
    dacă i-ar judeca cineva pentru ceea ce fac, ar spune: dap' dacă nu noi, ap nu mai credeaţi voi în Ded Maroz.

    atât timp cât suntem consumatori, o să primim totul, alt scop în viaţă pentru noi nuiiii.

    RăspundețiȘtergere
  11. nu nu Oktoberfest e altceva, e traditie acolo, e aparte. inclusiv si pentru mine chiar daca nu-s de acolo. cred ca mai conteaza si experientele noastre in parte legate de aceste marketo-festuri. P.S. refuzi sa fii consumator dar oricum esti nu? :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. nu nu Oktoberfest e altceva, e traditie acolo, e aparte. inclusiv si pentru mine chiar daca nu-s de acolo. cred ca mai conteaza si experientele noastre in parte legate de aceste marketo-festuri. P.S. refuzi sa fii consumator dar oricum esti nu? :-)

    RăspundețiȘtergere
  13. 8 martie îi contradictorie
    hotea rascrutită de marketing a apărut în USSR

    deși ai dreptate e tot pe acolo, dar am zis că exemple îs multe

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu