m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 7 iunie 2010

preţul de oportunitate

cât de mult ne dorim ceva?
cât de mult suntem gata să plătim pentru a obţine acel ceva depinde de oportunităţile care ni le oferă, dar şi... de cât de disponibil este acel ceva

să luăm exemplul unui măr...

dacă eşti în pustiu, nu ai băut şi nu ai mâncat nimic de dimineaţa atunci cel mai porbabil vei fi gata să dai pe acest măr 1000000$, dacă însă eşti la piaţă vei căuta mere cu 4.5 lei/kg pentru că de 5 îi scump...

dacă mărul pe lângă gust mai poate genera şi un Bentley atunci, deja nu se va vine la kilogram la piaţă ci va deveni obiectivul unui interes strategic şi va genera conflicte între supraputeri

dacă şi eu şi tu am măr atuni mărul tău va părea mai bun!
dacă cineva are măr roşu iar eu am 20 albe voi fi gata să schimb 10 albe pe 1 roşu numai ca să văd cum e, iar dacă nu am pe ce schimba(eu având numai 1 alb şi nevrând să îl dau)probabil voi încerca să fur măcar o muşcătură de măr roşu să văd cum e...

şi dacă credeţi că nu e aşa; uitaţi-vă la copii, cât de dezinteresaţi ei sunt de o jucărie până nu pune mâna nimeni pe ea, şi cât de mult vor să se joace după ce cineva începe să o facă


totul se reduce la oportunităţile pe care ne oferă un produs(sau credem că ni le oferă)şi preţul pe care suntem gata să îl dăm pentru a-l avea

sursa imagine

text © Nicolae Apostu