m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

joi, 11 februarie 2010

votez la 16?

a început speculaţia şi la noi!
-ai auzit am putea vota de la 16 ani?
-ei da, de unde?
-Ghimpu, se zice că vrea să schimbe constituţia

părerea mea?
e de bine. există deja experienţa Greciei, iar în UE demult se încearcă lobarea acestei legi
beneficii?
¤participarea unui număr mai mare de cetăţeni la procesul de luare a deciziilor
¤implicarea tinerilor în acest proces
¤alinierea la stadartele europene(vă zic eu în 10 ani toată europa va avea legea asta, şi nu o spun din asumări, ci datorită unor proect pe care le-am avut în colaborare cu Consiliul Europei)

argumentare
la naştere eşti obligat să ai paşaportul ăla albastru ruşinos în toată europa
la 14 ani poţi fi deja închis petnru încălcare de lege
la 16 primeşti buletinul
doar la 18 poţi vota
aiurea, eu zic odată ce ai buletin trebuie deja să şi ai dreptul de a vota, eşti cetăţean deplin nu?

contraargumentrea unor eventuale nemulţumiri
cieneva ar putea zice că la 16 încă nu eşti gata să ei o decizie chibzuită
ce m-ar face la 18 să fiu cu mult mai breaz
eu chibzuesc înbaza unor argumet mai palpabile: ai buletin înainte la votare
e aşa de simplu şi aici orice discuţie trebuiesc oprite

apropo
ce spun bloggerii care încă fac liceul?
Nicu?-a scris aici
Radu?-a scris aici
Nelu?- a scris aici


în loc de concluzie:
ţara încă nu e gata, şi e păcat
argumente clare de ce nu nu prea sunt, mai degrabă asumări şi emoţii;
lucrul va continua, de asta vă asigur!

sursa imagine

24 de comentarii:

  1. Virsta de 18 nu este in toate tarile virsta majoratului.
    US -21
    Canada - 19

    Din 100% copii de 16 ani, 30% maximum care au o atitudine politica obiectiva.
    Plus, votul lor ar mai fi influentat de parinti.


    Eu imi aduc aminte de mine la 16 ani,
    si ma uit la copii de 16 ani,
    ei au alte preocupari, interese...

    P.S. " Grecia nu este cel mai bun exemplu al UE, ba din contra :D"

    RăspundețiȘtergere
  2. Nelu: merci
    Nicu: aştept
    Ana: de ce mă rog Grecia este exemplu prost?? argumente ceva sau doar vorbe?
    Majoratul şi vârsta de votare îs chestii diferite, plus cine a zis că SUA este un exemplu demn de urmat în toate
    iar de judecat cum îs oamenii la 16 acum e ceva foarte vag, eu pot să îţi zic că îs mul m ai responsabili decât eram noi, tu poţi zice altceva

    RăspundețiȘtergere
  3. http://nicu.ziarulstrazii.com/2010/02/la-16-ani/

    RăspundețiȘtergere
  4. http://radu.lisita.md/post/906

    P.S: Ce e cu blogger, nu face Paste.

    P.S: nu Firefox e de vină, ci blogger..

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu ce e de vină Firefox. Dacă Google face un lucru, atunci să-l optimizeze pentru toţi, dar nu aşa. Blogger.. să nu spun..

    RăspundețiȘtergere
  6. dacă firefox face o platformă să o facă aşa încât să meargă cu toate aplicaţiile, de ce chrome sau IE sau alte browsere pot da firefox nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. eu cred ca multi tineri de 16 ani au viziuni mult mai sanatoase cu privire la politica decit unii maturi, totusi, statistica ne arata ca tinerii nu se arunca sa voteze, daca situatia ar fi alta, as fi sustinut votul la 16 ani.

    daca este sa ne uitam printre rinduri la aceasta initiativa, ghimpu nu vrea decit sa-si asigure sustinerea tinerilor naivi care il admira pe primarul general.

    RăspundețiȘtergere
  8. ooof
    da nu vă limitaţi doar la ghimpu şi iniţiativa lui
    gândiţi pe perspectivă oameni buni

    RăspundețiȘtergere
  9. şi dacă la 16 ani primeşti buletinul? dacă l-am primi la 10 - 11 - 12, tot am fi cetăţeni deplini. oare demonstrează prezenţa acestuia faptul că suntem gata de decide? şi la faza cu "ce mă face la 18 să fiu mai breaz".. da ce te face cu timpul să fii mai responsabil? de ce să nu acceptăm dar şi căsătoria pînă la 16 ani, sau de ce, de fapt, mai avem nevoie de majorat?

    RăspundețiȘtergere
  10. tu pui mai multe întrebări decât aduci răspunsuri
    buletinul îl primim la 16, ce ar fi dacă l-am primi la 11 nu ştiu

    căsătoria până la 16 e acceptată cu acordul părinţilor

    ce mă face mai responsabil? responsabilităţile şi drepturile care mi se oferă
    unul din aceste drepturi este cel de a vota de la 16

    RăspundețiȘtergere
  11. dar tu pina acum nu ai avut dreptul de a vota de la 16 ani, si totusi ai devenit responsabil.

    casatoria la 16 este acceptata cu acordul parintilor, de aceea e inca o data demonstrat ca copilul la virsta asta nu este in masura sa decida singur

    RăspundețiȘtergere
  12. cit despre intrebari, si asta este o modalitate de a spune ceva - intrebarile prin care se gaseste ideea sunt cheia in dialogul socratic, spre exemplu :P asa vrei sa faci interlocutorul singur sa gaseasca adevarul. ok, nu zic că eu sunt bună în asta, pur şi simplu dacă pun m m întrebări nu înseamnă că nu spun nimic.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eugenia, atunci şi votul celor de la 16 cu acordul părinţilor?

    RăspundețiȘtergere
  14. de ce nu :) numai ca o dam in bara cu libertatea de alegere cind vine mama si te tine de mînuţă în cabina de vot

    RăspundețiȘtergere
  15. Şi n-o dăm în bară când mămica semnează că e de acord ca fetiţa să se căsătorească cu un nene bătrân cu un iaht mare?

    RăspundețiȘtergere
  16. Eugenia, atunci şi votul celor de la 16 cu acordul părinţilor?

    RăspundețiȘtergere
  17. ooof
    da nu vă limitaţi doar la ghimpu şi iniţiativa lui
    gândiţi pe perspectivă oameni buni

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu