m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

sâmbătă, 18 septembrie 2010

cui îi trebuiesc bloggeri populari?



popularitatea bloggerilor în Moldova începe să crească
suntem invitați la degustații de bere,
la întâlniri cu politicienii,
la televiziuni,
unde și unde.

mulți au început să vadă în bloggeri un fel de agenți al schimbării (aici)

cui în Moldova îi este avantajos să aibă bloggeri puternici?

  1. televiziunilor: e bine, îți faci "bloggeri de buzunar" care promovează televiziunea și televiziunea îi promovează pe ei. numa că undeva acest cerc se va finisa, fie și pe spirală. și mai e ceva, bloggerii de azi sunt anonimii de ieri, de asta îi mai ușor să fie manipulați decât pe cei care sunt în public de mai mult timp
  2. companiilor. un blogger în Moldova după calculele mele costă plus minus 1000$. pentru o companie nu e mult. o să avem bloggeri cumpărați curând. dacă nu deja. bloggerul cumpărat scrie la comandă
  3. politicienilor. vezi punctul 2
cui nu îi este avantajos ca bloggerii să fie puternici?

nimănui. un blogger puternic înseamnă un formator de opinie. media tradițională are un areal mai vast de "acoperire" dar bloggerul este de mai încredere pentru cititorii săi. și totuș nu e chiar așa de ușor să controlezi un om de capul său, fie și pe bani, de bani te saturi, de puterea exprimării nicicând.

P.S. știați că în Russia mulți îi consideră pe bloggeri a fi unicii oponeți informaționali, cu potențial, a Kremlinului?


18 comentarii:

  1. deci ziceam :D k ei pot ..
    şi schimbă lumea

    RăspundețiȘtergere
  2. da. ştiam.
    şi ce ai vrut să spui?

    RăspundețiȘtergere
  3. pas d'accord.
    - moldova nu are bloggeri puternici cu mici excepții
    - televiziunile au nevoie de personaje, iar bloggeri sunt personaje "peste medie". nu știu bloggeri de buzunar, sau spune pe nume să știu și eu :)

    tare îs curios cum ai calculat prețul unui blogger.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Olea :)
    @Vitalie: daca zici de intrebarea finala atunci am vrut sa spun ca bloggerii pe langa neobiectivitatea, subiectivitatea, etc. etc., ei sunt liberi mai mereu, poate pentru ca is multi?
    @Artur nu sunt argumente, sunt asumari, imi pare ca era clar specificat, la fel cum si am zis ca unii devin puternici si nu am zis ca is multi puternici, asa ca nu ma prind cu ce nu esti de acord

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce v-a pus la punct ieri Coica, si pe tine si pe Mihalas! Ca niste catelusi batuti erati, ati tacut malc dupa ce a intervenit marele sef. Cum va critica motivat unii, cum sare nababul Coica sa va controleze, sa nu cumva sa spuneti din secretele CNTM-ului.

    RăspundețiȘtergere
  6. parerea mea.. la noi blogherii se impart in 2 categorii.. blogheri din gasca blogherilor si din afara ei.. sa fiu sincer in posturile celor din gasca se simte o influenta a acesteea.. nici nustiu cum sa explic.. adica ei nu pot sa expuna un punct de vedere diametral opus de cel a comunitatii.. din cauza aceasta blogherii independenti, sa-i numesc eu sau cum altfel, sunt foarte populari.. ex. lebedev, drugoi samd.

    RăspundețiȘtergere
  7. :))
    îmi era dor de tine =))
    şi mă bucur că am un stalke pe facebook
    de când ne-ai adăugat în friends (vreo 2 luni parcă) mai ai motive să freci menta

    cam atât la restul provocărilor nu am să răspund dar poţi să îndrăzneşti

    RăspundețiȘtergere
  8. @dorin chestie normală, oamenii îs animale sociale, niciodată nu ştii câţi nu de gaşcă există care nu şi simplu nu îi ştie nimeni exemplele aduse îs unice
    dap lebedev şi drugoi îs din .ru
    la noi pe cineva poţi numi?

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu pe tine te am in lista de facebook, looserule, dar se vad discutiile daca am prieteni de-ai tai.
    Dar cum ramane cu ce am zis? Nu prea miscati cand va monitorizeaza seful cel mare, "desteptul" ala de coica.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu, Nicu. Fii atent, nu sunt asumari. Eu cind spun ca nu avem nici un blog cu adevarat, puternic (comparabili cu cei care ii pomenesti din Rusi) stiu ce spun. Puternic este atunci cind infleuntezi, arata-mi influencerii...

    cu privire la televiziuni, ti-am explicat, ato ne pakazateli, sper ca acolo nu-s intrebari.

    si totusi, cum ajunge sa coste un blogger mia de $, daca ai inceput ideea hai deam dezvolt-o pina la urma ';)

    RăspundețiȘtergere
  11. Artur, fii atent, la mine am zis că la mine îs asumări, nu la tine

    da cupreţul bloggerului e simplu: salariu mediu, valoarea aproximativă a unui blog în Moldova, preteţiile şi necesităţile tinerilor coagulate într-o cifră aproximativă
    normal?

    RăspundețiȘtergere
  12. şi mi se pare să compari blogosfera .ru şi cea .md e la fel cum ai compara marketingul .us cu cel .md

    RăspundețiȘtergere
  13. cel mai bun blogger rus şi totodată cel mai "antikremlin" este Drugoi de pe platforma Livejournal.

    RăspundețiȘtergere
  14. "Cel mai bun" e o chestie relativa, cel mai vizitat, da :)
    Stiu istoriuara lui
    Pe el Medvedev l-a invitat o data pare-mi-se la un eveniment pentru presa :)

    RăspundețiȘtergere
  15. cel mai bun blogger rus şi totodată cel mai "antikremlin" este Drugoi de pe platforma Livejournal.

    RăspundețiȘtergere
  16. şi mi se pare să compari blogosfera .ru şi cea .md e la fel cum ai compara marketingul .us cu cel .md

    RăspundețiȘtergere
  17. @dorin chestie normală, oamenii îs animale sociale, niciodată nu ştii câţi nu de gaşcă există care nu şi simplu nu îi ştie nimeni exemplele aduse îs unice
    dap lebedev şi drugoi îs din .ru
    la noi pe cineva poţi numi?

    RăspundețiȘtergere
  18. parerea mea.. la noi blogherii se impart in 2 categorii.. blogheri din gasca blogherilor si din afara ei.. sa fiu sincer in posturile celor din gasca se simte o influenta a acesteea.. nici nustiu cum sa explic.. adica ei nu pot sa expuna un punct de vedere diametral opus de cel a comunitatii.. din cauza aceasta blogherii independenti, sa-i numesc eu sau cum altfel, sunt foarte populari.. ex. lebedev, drugoi samd.

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu