m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 29 martie 2010

cetăţean a cui?

mă gândesc ce să fiu ce sunt naţionalist, pro-euro-integraţionist, român(cum mă simt şi mă consider) sau moldovan cum încearcă să mă educe unii reprezentanţi a elitei politice din ţară

şi îmi dau seama că nici una până la urmă dacă privim prin prisma clasică a dogmelor de apartenenţă naţională

scurtă motivaţie:
eu nu ştiu pe naiba nici un obicei naţional, nu înţeleg care e sensul rudelor gen "fin" "cumătru" "nanaş", nu am fost niciodată cu pluguşorul sau uratul, iar "la ţară" nu am petrecut nici o vară
nu cunosc nici când şi de ce americanii(care ne vând cultura lor în filmele colorate hiliwoodiene)taie curcanul şi când dau focuri de artificii

în schimb ştiu 3 limbi şi trec uşor de pe o bandă pe alta, am învăţat să primesc cu înţelegere şi respect orice etnie, religie, culoare a pielei sau concept de viaţă

dacă cineva m-ar întreba ce sunt eu, aş răspunde că sunt un cosmopolit cu mândrie română
mândrie care nu îmi permite să-i ofer nimănui şansa să desconsidere sau să vorbească de rău ţara în care trăiesc

sursa imagine

29 de comentarii:

  1. Așa cum faci e sănătos, dar daca se decide totuși cineva a vorbi urit despre țară, trebuie pedepsit doar pentru că vorbește urît.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu trebuie nimeni pedepsit...si nici criticat...fiecare este cu o anumita cultura de acasa educata si asta nu se condamna....se condamna o anumita politica ca nu este cum este ....ca nu creeaza o educatie uniforma pentru reprezentantii aceluiasi neam - ca acestia sa isi iubescsa tara !....
    eu spre deosibire de tine Nicu....am fost si cu uratul,si cu colinda...si am mincat placinte scoase din cuptorul strbunicai si m-am jucat 16 ani din viata mea pe ulitele din satul bunicilor......dar nu sunt nici eu cu o anumita nationalitate binedefinita...sunt si eu cosmopolita...si imi place sa cred ca trebuie sa evoluezi si sa nu te mai gindesti ca este obligatoriu sa stii sa prasesti porumb ca sa te pricepi la minunatiile vietii.....uite asta suntem noi...un produs care simte ca este roman dar ii place sa creada ca este cetatean al lumii ;))
    bine scris: m-am regasit in litere astea frmos aranjate in limba romana ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. nu era crucială partea ceea cu neplecatul la ţară, mai degrabă este ceva ce regret decât ceva cu ce m-aş mândri

    RăspundețiȘtergere
  4. cea mai nobila nationalitate o consider omenia. Americanii, chiar daca nu au cultura si traditii binedefinite sau istorie, au reusit sa se impuna ca popor. Eu consider ca nu e exagerat sau antiroman sa te consideri moldovean. Vorbim romana, dar raminem moldoveni. Ca sa omit polemici nationaliste, pot reformula si spune ca sint basarabean roman. Dar de ce sa fugem de termenul "moldovean"? Nu fiecare din Romania iti va raspunde la intrebarea despre nationalitate ca e roman. Poate fi oltean, ardelean, etc.
    Daca ma va intreba cineva cine sint, voi raspunde ferm - Moldovean!

    RăspundețiȘtergere
  5. perfect de acord
    doar că eu îs român :) nu pentru că mi-i ruşine să zic că îs moldovan, ci pentru că îs român ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ei, dap esti si cu cetatenie in caciula ;) Eu inca nu am suficiente argumente sa strig ca-s roman. Nu stiu de ce, uneori cred ca in tarile unde sint multi emigranti romani si basarabeni, "moldovenii" au capatat o mai buna atitudine si chiar respect decit romanii... Cumnatul meu e roman din Romania, dar acolo unde ei locuiesc suedezii fac diferentsa si chiar contrast intre "moldoveni" si "romani". Stiu ca nu e obiectiva si poate gresita parerea mea, dar sint gata sa aud (citesc argumente):)

    RăspundețiȘtergere
  7. în UE desoeri "român"="rom sau ţigan" care cu părere de rău înseamnă "hoţ sau cerşitor"
    de asta "moldovan" sună mai bine că asta mai des înseamnă "muncitor la negru"

    iaca cum
    noh eu am cetăţenii amândouă
    dar ca etnie sunt român
    la fel ca olandezii din SUA sau francezii din Cananda, înţelegi?

    RăspundețiȘtergere
  8. Înţeles, şi de¤acord cu muncitorii,dar pe lîngă asta ei consideră moldovenii mai "omănoşi", receptivi, descurcăreţi... În fine, niciodată n+am judecat un om după naţionalitate, pentru că pe lîngă ce-ţi dă ţara, tre să-ţi dea şi mama, şi tata, şi viaţa... Aşa că "român" sau "moldovean" nu sînt nişte etichete prin care să schimbi părerea unui om cum o face o marcă bună. Gîndindu-mă la bunei, străbunei, Eminescu, şi sînt român, dar în primul rînd sînt Eu. Şi din sînt român pentru că asta-şi dorea şi Vieru, nu să devenim, dar să descoperim că sîntem români.
    Cineva ayi se culcă moldovean, dar se va trezi mîine român ;)
    O glumă, dar totuşi noapte bună :)

    P.S.: O frază care m-a atins cîndva:"Unii visează să ajungă pe lună, eu visez să trec cîndva Prutul"

    RăspundețiȘtergere
  9. mhhhh.... bai Nicule, cu tot respectul fata de tine si cu toata nedorinta de a relua discutiile din primavara trecuta... nu cred ca vre'o data ma voi declara romanca... nu am nimic contra nici a unora si nici a altora si mi'a placut cum a zis mai sus Blogoveanu. caci una e sigur: padure fara uscaturi nu exista.(am vrut sa'i spun acelasi lucru si lui anonymous din post-ul precedent dar nu'mi mai pierd timpul) Sunt si romani care mai de care si moldoveni si rusi si americani si franceji si etc. Am prieteni din tot neamul si ma mindresc cu asta dar daca e sa iau in consideratie provenienta mea etnica sau mai bine spus familia in care am fost educata si tot melanjul de natiuni in singe app chiar sunt cetatean al lumii... cu pasaport moldovenesc ))

    RăspundețiȘtergere
  10. ok
    da am zis eu ceva ce te-ar contrazice?
    eu sunt român...ca provenieţă, rădăcinele mele de acolo vin
    iar câte paşapoarte am nu îţi pot spune pentru că va trebui să te ucid după asta

    RăspundețiȘtergere
  11. Elena, daca nu te vei declara niciodata romanca, sa ai bunul simt sa nu ceri nici pasaport romanesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. nu ca m'ai contrazice doar ca... e cam louche* nush cum dar in fine... cred ca nu eram pe aceeasi unda cu tine de data asta :DD
    *una din traduceri ar fi "suspect"

    Anonymous: despre bunul simt al meu, te rog sa ma lasi sa ma gindesc singura,da?!! si decizia sa cer vre-o data pasaport romanesc sau nu - tot eu am s-o iau si nimeni altul! Din momentul in care nu indraznesti nici macar numele sa ti-l publici si in + sa mai si sa ma educi???!!! nu vad rostul discutiei dar fie...de data asta )) doar o intrebare asa de meditatie pt tine si in linistea ta: nu ti se pare prea exagerat?
    Pt cultura ta generala sa stii ca am foarte multi prieteni Romani (din Romania) si nu ezit sa pun cu litara mare pt ca sunt Oameni!! Am o parte din familie in Romania (fugit in timpul razboiului ca sa vina peste careva ani sa-si recupereze paminturile ca cica le apartin, héhé.. Curaj baieti!); am stat 2ani in Romania si crede'ma am vazut tot felul de situatii iar ceea ce ai descris tu in postul precedent precum ca moldovenii care vin in Ro vb ruseste si se poarta urit sau nu mai tin minte ce ai pus tu acolo:sunt cazuri din milioane. Ti-as putea povesti si inversul oglinzii doar ca am eu asa o capacitate, de a nu tine suparare pe oameni si de a-i lasa cu Dumnezeul lor. Daca te-ai fi gindit un pic, ti-ai fi dat seama ca nu este corect sa generalizezi fenomenul la toata populatia Rep.Moldova cum si de altfel orice alta populatie. Daca mai esti si un om inteligent, precum vrei sa pari, mai citeste un pic din studii sociologice sau psihologice ca sa intelegi de ce anumite lucruri se petrec asa si nu altfel dar daca sincer eu cred ca nu este cazul sa discut cu tine dp asta.
    PS. pt linistea ta sufleteasca: pasaport de cetatean al careiva tari nu-mi trebuie doar pt libera circulatie...se pare ca asta este un argument/repros forte(ca nu au cu ce altceva) ai unora ca sa denigreze moldovenii. Doar ca acesti "unii" sa nu uite ca nu Romania ofera asa facilitati ci UE asa ca atribuirea meritelor straine nu este ceva demn. Si sa stii ca reprosul asta este nul pt ca sunt oameni in Rep.Moldova care se simt romani (cum spre ex stapinul acestul blog) si ii felicit pt asta pt ca e o decizie a lor! asa ca: let me alone :)

    RăspundețiȘtergere
  13. ah am uitat, Nicu: nu'mi trebu mie informatie in plus.. am cu carul, merci :D poate asa am sa dorm mai bine noptile =))

    RăspundețiȘtergere
  14. @ Elena
    zancit rămândem druji buni cu acces la informaţia permisă :D(bine zis tot ce nu mie a fost zis, şi mie tot de fapt)

    RăspundețiȘtergere
  15. Elena, oricum ai da-o, tot ca tine trebuie sa fie, nu? Mi-a placut chestia asta:"Doar ca acesti "unii" sa nu uite ca nu Romania ofera asa facilitati ci UE asa ca atribuirea meritelor straine nu este ceva demn". Atunci, ia-ti pasaport rusesc sau belarus, care e problema?
    Eu am criticat la tine atitudinea. Mi se pare corect, daca iti "pute" sa te numesti roman, nici sa nu aplici pentru pasaport, ce e ilogic in asta? Altfel dovedesti doar fatarnicie.
    In ceea ce priveste faptul ca raman anonim, e alegerea mea. Oricum nu am de unde sa stiu daca tu esti cea din poza sau altcineva. Asta este unul din avantajele (si dezavantajele in acelasi timp) ale internetului. In plus, nu mi-e clar de ce iti trebuie numele sau poza: tu dezbati (critici) ideile sau oamenii? Daca puneam o poza cu george clooney, te simteai mai bine?

    RăspundețiȘtergere
  16. héhé draga X-escu! ce-mi mai plac mie comentariile tale, lol!
    In 1-ul rind "ca mine" nu trebuie sa fie nimic, n-are cum pursisimplu :)
    In al 2-lea rind: imi pare ca nu se punea in discutie alegerea mea de o cetatenie sau alta aici, ti-am raspuns doar la "morala" ta injustificata fata de mine.
    (3)Atitudinea, oricare ar fi fost ea, este a mea! Deci am tot dreptul. Si tu ai dreptul sa critici dar nu si sa faci morala, reprosuri sau sa ofensezi oamenii nestiindu-i. Pe undeva mai sus, sau comentariu la post-ul precedent, nu tot tu ai scris "scirbe rusesti"?? e tot de anonymous scris deci de tine (vezi uneori numele ajuta)
    In al 4-lea rind ceea ce-mi "pute" mie Tu nu ai de unde sti!! si asta este marele tau dezavantaj:) Inseamna ca nu ai inteles absolut nimic din ceea ce am scris mai sus.
    (5)inca o data pt cultura ta generala: fatarnicia nu intra in valorile si principiile mele de viata! De acceea si fac abstractie si nu generalizez zicind ca "toti sunt" sau "Toti nu sunt" Prinzi firul?
    Si ultima:Mie nu-mi trebuie poza ta (...)- este un accesoriu. imi trebuiA cel putin numele ca sa stiu cu cine discut pt ca mama cu tata m-au invatat sa nu vorbesc cu oamenii necunoscuti ;) asa ca Sa fii Sanatos!
    ps. Nu cred ca vii din Romania! sunt aproape sigura ca esti din Rep.Moldova) si... sa stii ca nici George Clooney nu este pasiunea mea)) dar cel putin am careva reprezentabilitate despre el atunci cind dp tine...

    RăspundețiȘtergere
  17. Pun comentariul tau dezlanat de mai sus pe seama orei tarzii la care l-ai scris. Am o marturisire de facut! Cred ca esti femeia perfecta! Nu manifesti fatarnicie, nu ai prejudecati, ai o bogata cultura generala (spre deosebire de mine), esti super inteligenta, le stii pe toate etc etc etc. Sincer, cred ca am 2 alternative: fie o sa propun sa fii sanctificata, fie te cer in casatorie.
    PS Si chiar sunt cetatean roman! Cu mai multa scoala decat o sa ai tu vreodata, cu o cariera de succes (asa zice lumea), cu o recunoastere sociala din partea oamenilor.

    RăspundețiȘtergere
  18. Pentru vorbit urît și cu biciul merge dacă e cazul. E important ca unii să înțeleagă că nu sunt singuri pe pămînt

    RăspundețiȘtergere
  19. offf, Anonymous.. nu vreau din nou sa te dezamagesc dar nu sunt perfecta :D mai ales "femeie perfecta". Nu discutasem calitatile mele de femeie ci unele aspecte ale omeniei; iar Oameni perfecti nu exista! asa ca nu vreau sanctificata si nici maritata nu ma grabesc sa fiu mai ales un sot anonim in perspectiva nu prea ma bucura,lol.
    Nu faptul ca esti "romin" am contestat)) vorbeam dp altceva... AND héhé... cita scoala am eu tu tot nu ai de unde sti,lol... Si chiar daca in general nu cantitatea ci calitatea conteaza in domeniul studiilor si educatiei, tu, doar daca ai facut vre-un doctorat in energia atomica ai putea sa ai mai multa scoala in sensul propriu al cuvintului decit mine! Shi chiar daca l-ai si facut...and so what?? =)) Eu nu am negat niciodata faptul ca as mai fi avut lucruri de invatat.. cum de ex. nu stiu ce inseamna termenul utilizat de tine "dezlanat". pt prima data l-am intilnit :D
    Stii, propun ca aceasta discutie sa se finiseze aici pt ca deja deviasem mult de la tema post-ului si in + nu-mi place sa-mi pierd timpul aiurea in tramwai=)) asa ca Bafta si Noroc in cariera ta estimata ca fiind una de succes (pacat ca nu si de tine; inseamna ca opinia celor din jur pt tine conteaza mai mult decit a ta proprie) si daca crezi ca in "descrierea" ta mi-ai dat o oarecare reprezentabilitate asupra persoanei tale - gresesti amarnic. Prenumele tau(sau chiar si un ID ca de ex /puishorul/) mi-ar fi "povestit" mult mai multe dp tine, zau! Nu de alta dar am lucrat foarte mult pe diverse teme stiintifice si stiu sa decodific mai multe decit iti poti imagina. De altfel si decizia ta de a fi anonymous e semnificativa;) Noroc!
    P.S. mi-e mila, de oamenii care se opresc la un anumit nivel zicind ca au primit destula scoala... dar na, este alegera lor in limita pe care singuri si-o creeaza. Doar ca... si "recompensa" va fi la fel de limitata!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Draga Elena, pur si simplu m-am "jucat" putin cu tine.. ca sa vad cat te duce mintea. Concluziile la care am ajuns nu ti le spun insa... dar in general e cam ce ma asteptasem. Pacat ca ironia este o necunoscuta pentru tine... Vreau insa sa fac unele precizari: 1. anonimatul este determinat de soft.. pur si simplu nu am un cont pe una din variantele de postare de pe acest blog 2. "spune lumea" este mai degraba o expresie uzuala folosita in conversatie, nu trebuie sa o iei ad-literam 3. faptul ca ai ales sa imi raspunzi exacerbandu-ti realizarile imi spune multe.. ai o logica de genul "hai sa vedem cine o are mai mare"....4. despre "mila" ta, nu am cuvinte. Daca ai fi o persoana care ar conta pentru mine, as reflecta.. dar asa, o necunoscuta de pe un blog oarecare... Sunt insa de acord cu tine, imi pierd timpul. Observ insa o atitudine la tine.. de a avea ultimul cuvant.. Ai fost cumva abuzata emotional in copilarie?
    PS Work on your language. DEX-ul este la indemana fiecaruia. "A finisa, reprezentabilitate, daca crezi"... probabil sunt cuvinte si expresii din multele lucrari stiintifice la care ai lucrat...

    RăspundețiȘtergere
  21. =)) daca erai mai bun cu "cit te duce mintea" aveai sa intelegi ca ironic nu era doar "jocul" tau ci si multe altele. pt restul, héhéhéee :) NO CoMMENT!
    Eu aici nu demonstrez nimanui nimik asa ca - I don't care what you think about & Punktum!

    RăspundețiȘtergere
  22. Începem să ne mândrim și noi cu noi...
    De ce? Află aici:
    http://www.azi.md/ro/blog_post/24

    RăspundețiȘtergere
  23. Elena, q.e.d... I rest my case!

    RăspundețiȘtergere
  24. Elena, q.e.d... I rest my case!

    RăspundețiȘtergere
  25. =)) daca erai mai bun cu "cit te duce mintea" aveai sa intelegi ca ironic nu era doar "jocul" tau ci si multe altele. pt restul, héhéhéee :) NO CoMMENT!
    Eu aici nu demonstrez nimanui nimik asa ca - I don't care what you think about & Punktum!

    RăspundețiȘtergere
  26. Draga Elena, pur si simplu m-am "jucat" putin cu tine.. ca sa vad cat te duce mintea. Concluziile la care am ajuns nu ti le spun insa... dar in general e cam ce ma asteptasem. Pacat ca ironia este o necunoscuta pentru tine... Vreau insa sa fac unele precizari: 1. anonimatul este determinat de soft.. pur si simplu nu am un cont pe una din variantele de postare de pe acest blog 2. "spune lumea" este mai degraba o expresie uzuala folosita in conversatie, nu trebuie sa o iei ad-literam 3. faptul ca ai ales sa imi raspunzi exacerbandu-ti realizarile imi spune multe.. ai o logica de genul "hai sa vedem cine o are mai mare"....4. despre "mila" ta, nu am cuvinte. Daca ai fi o persoana care ar conta pentru mine, as reflecta.. dar asa, o necunoscuta de pe un blog oarecare... Sunt insa de acord cu tine, imi pierd timpul. Observ insa o atitudine la tine.. de a avea ultimul cuvant.. Ai fost cumva abuzata emotional in copilarie?
    PS Work on your language. DEX-ul este la indemana fiecaruia. "A finisa, reprezentabilitate, daca crezi"... probabil sunt cuvinte si expresii din multele lucrari stiintifice la care ai lucrat...

    RăspundețiȘtergere
  27. Pentru vorbit urît și cu biciul merge dacă e cazul. E important ca unii să înțeleagă că nu sunt singuri pe pămînt

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu