m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

sâmbătă, 6 august 2011

valoarea adăugată

vreau să vin cu un exemplu simplu, pe baza vânzărilor, a cum și ce poate reprezenta o valoare pentru un individ/ă

într-un magazin X era pus în vânzare un colier
nu era din pietre scumpe, dar arăta foarte bine, și era lucrat excelent
tipa Swarovski

prețul la acest element decorativ pentru gâturi de femeie bogate era mai jos decât cel normal din simplul motiv că fusese transmis de fosta proprietară și cerut să se vândă cât mai repede

nimeni nu l-a cumpărat timp de 1 săptămână și atunci pentru a urgenta procesul, proprietara a transmis un mail prin care ruga să coboare prețul cu 1/2
din emoție sau/și oboseală în loc să ceară modificarea prețului cu 1/2 ea a cerut creșterea acestuia cu x2

drept rezultate: produsul a plecat în 2 zile
întrebare: de ce fiind mai ieftin nimeni nu vroia să procure colierul iar după creșterea prețului a fost vândut atât de simplu?
***

vă las pe voi să ziceți iar apoi revin cu un later edit

pânăcând să răsune muzica



later edit deci:

de ce s-a vândut mai repede colierul?
foarte simplu: exsta o dovadă a valorii acestuia-> ceea ce e mai scump/se obține mai greu este mai dorit, aduceți-vă aminte despre veșnica zicală cu încălțămintea care o cumperi trebuie să fie scumpă. simplu? da
dar ne prindem oare toți pe asta? sigur că nu, așa, majoritatea, doar vreo 80%

exemple similare pot fi și cu un grup de oameni în care ca să fii acceptat trebuie să demostrezi ceva/să aparții unui stigmat special,
atunci când obții ceva pentru ce trebuie să leși altceva în schimb valoarea obiectului obținut crește
Obama pe asta a cosntruit campania electorală: donezi 5$ sau 10$ cât vrei, după asta oare pe cine vei vota? pe un președinte care promite multe sau pe cel căruia deja i-ai dat din banii tăi?

tocmai de asta, dacă vreți ca cei din jur să prețuiască ceva ce oferiți, nu o faceți gratis pentru toți

3 comentarii:

text © Nicolae Apostu