m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

miercuri, 14 noiembrie 2012

14 noiembrie - ziua mondială de luptă împotriva diabetului



ce au în comun: Halle Berry, Yuri Andropov, Mikhail Gorbachev, Johnny Cash, B.B. King, Thomas Edison, H.G. Wells?
răspuns: diabet
mai mulţi găseşti aici

eu ţin minte în 2006 când am fost diagnosticat erau în jur de 270 milioane de oameni cu aceiaşi diagnoză global
recent la radio au zis de 350 milioane, foarte mult pentru 6 ani, foarte mare creştere

ce înseamnă diabet: e o afecţiune a pancreasului sau a sistemului circulator din cauza căruia în organizmul tău nu sunt scindate glucidele, iar asta duce spre afecţiuni pe termen lung pentru tot organizmul

diabetul este de 2 tipuri: tip 1 - insulinodependent, afecrează în jur de 10% dintre diabetici şi este mai sever decât tipul 2, tipul 1 de obicei survine până la 30 de ani şi este cauzat de o disfuncţie a pancreasului, tipul 2 vine după 30 de ani şi este cauzat în mare parte fie de obezitate fie de probleme cu sistemul circulator care se cuprind strâns-strâns cu un pancreas bolnav

ce e cu diabeticii: nimic, îs la fel ca şi majoritatea altor oameni, doar că au o dietă specială şi îşi bagă seringi în ei foarte des, sau pastile. în rest: nu poţi lua diabet de la un diabetic, posibilitatea ca un copil să ia diabet de la părinţi există dar dacă ambii părinţi nu sunt diabetici e la fel de mare ca şi şansele ca un copil să aibă sindromul down

ce să faci tu: verifică-te odată în an, dă teste de glicemie, el trebuie să fie gratuite în policlinica de sector
eu ştiu ce zic, coma cetonică şi alte urmări a descoperirii târzii a diabetului îs foarte neplăcute

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

text © Nicolae Apostu