Elevii din Moldova nu au timp să gândească.
Să luăm orarul unui elev de clasa a 10-a:
Luni: 2 ore de literatură, biologia, fizica, educaţia fizică, istoria.
Marţi: 2 de chimie(la una facem laborator din apă şi sare), 2 de matematică şi ca să fie plină cana o franceză şi o engleză
Miercuri: iar istorie, educaţie fizică, iar după ce transpiri un pic ai testul la informatică, ca să fie încheiată ziua cu geografie-biologie-engleză
Joia e simplă doar: fizica, chimia, matematica, limba română şi franceza
Vineri…
Design perfect ca să…nu reuşeşti să gândeşti.
Câţi elevi reuşesc să gândească de ce Eminescu este considerat cel mai ilustru reprezentant a literaturii române? Câţi au citit alte lucrări ale lui în afară de ceea ce bagă pe gât programul şcolar. Câţi pot pune alături modelele de revoluţie din Franţa în secolul din secolul XVIII şi cele din Russia de la începutul secolului XX? În informatică câţi înţeleg pentru ce se învaţă Pascalul şi care e logica acestuia şi câţi zbresc if…then-urile?
Zubrile. Asta generează sistemul nostru de învăţământ. Zubrile şi pederoşti(pedeorşii îs cei care învaţă pederost, nu ceea la ce v-aţi gândit). Apoi toţi îşi pun întrebarea: unde îs ideeile inovatoare din ţară, de ce avem peste tot vagoncă şi djipuri aurii? Da de unde, dacă înecăm tot ce înseamnă gândit de pe băncile şcolii?
sursa imagine