cel puțin acum internetul moldovenesc va avea multe poze cu noul ministru
acesta, probabil, pentru mine, a fost unul din cele mai interesante offline-uri. cel puțin înainte de offline.
voi reda printr-un amalgam pe alocuri poate incoerent
offline-ul trebuia să aibă loc în august. a fost amânat. de ce?
- pentru că nu avea ce să spună atunci. era nesigură
în general am apreciat sinceritatatea pe alocuri debordantă a Ministurului. dar a reușit să dea și răspunsuri evitante, exagerat de încărcate de detalii care făceau ca răspunsul să fie total neclar. poate din cauza emoțiilor. poate.
am avut o mulțime de întrebări, puse de prietenii de pe facebook sau twitter. majoritatea pe care am vrut să le pun le-am pus. cu excepția a vreo 2. dar eram mulți și era greu să faci poc-poc-poc la întrebări. poate vreodată dacă ajung eu ca Pozner iar ea ca Medvedev o mai facem
în continuare întrebările a mele ori nu care mi s-au părut bune și au primit răspuns:
Roman Mardari zicea că ar fi bine ca liceenii să poată alege singuri obiectele. întrebare care s-a pupat cu ceea ce zicea Arcadie, despre faptul că din clasa a X-a ar trebui să le oferim șansa elevilor să decidă singuri ce fac mai departe și să le lăsăm doar câteva obiecte la a alegere
- nu este o prioritate atât de mare pentru minister acum, mai importantă și mai dureroasă este reorganizarea financiară a întregului sistem de învățământ
fetele întreba de machiaj. Maia(să îmi fie iertată acest tutuism dar mi s-a părut destul de democrată)s-a strâmbat urât doar la așa chestii. evident deranjată.
un set de întrebări de la Daniela Vidaicu
când pleacă de la minister?
- mandatul actualei guvernări expiră în 2.5 ani, iar ce va fi apoi nu se știe
cum se rezolvă problema cu religia în școală pornind de la faptul că aceasta este încalcarea unui drept fundamental al omului - libertatea religiei?
- a fost idignată de popii care au invadat școala și nu li s-a spus că obiectul lor este facultativ, i-ar plăcea religia să se țină departe de școală, dar atâtat timp cât e opțională nu încalcă drepturi
are de gând ministerul să facă un studiu de fezabilitate ca să vadă care este relevanța programei predate în universități pentru profesia de apoi
- da
și apropo, răspunsul a fost foarte desfărșurat și clar. nu intru în detalii tehnice, dar eu am fost convins despre profesionalismul acestui studiu potențial de executat
a fost o întrebare care am primit-o în privat de la Vlad Caluș. și răspunsul e simplu: foarte posibil că clasa lor va fi desființată.
aici alt detaliu important: e posibil mai multe școli să fie închise anul viitor. e dureros dar face parte din reformă, dar fiecare închidere se face așa încât nici un copil să nu înceteze frecventarea instituției de învățământ
se doresc examene de intrarea la facultate, se dorește crearea unor centre independente de evaluare pentru BAC și pentru universități. se dorește depolitizarea facultăților de învățământ. se dorește. se va face... zic eu
ce mi s-a părut importnat!
- era în contact cu guvernarea actuală de ceva timp. a luat poziția ca o provocare și vine cu termeni care alți miniștri la noi nu am auzit să folosească(imput-output de exemplu)
- își dorește schimbarea cadrelor didactice, și o re-evaluare a acestora
- cel mai important element pentru ea este securitatea copiilor la școală, mai ales când aceștia sunt nevoiți să se deplaseze cu autobuzul
- consideră un dezastru că mulți merg la economie și drept-eu tot așa cred
- multe decizii la noi în sistem se iau fără a ține cont de circumstanțe. Ministerul Educației până nu demult spre exemplu cumpăra cărbune pentru școlile din Moldova..
și cel mai interesant lucru care l-am aflat la off: cheltuieli din PIB pentru educație-10% în Moldova
oho! cel puțin acum am înțeles care sunt motivele restructurării economice în primul rând
P.S. Ministrul ne-a rugat să o ajutăm cu colectarea feedback-ului despre BAC. facem?