m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 2 aprilie 2012

situația cu religia

ca simplu utilizator al universului mă gândeam la realitatea religiei de azi
șiii, mi-am pus întrebarea: de ce impactuil și importanța ei în societate se diminuiază pe zi ce trece
accesul la informație, progresul științific etc. etc. astea toate da
dar totuș, cel mai important argument îmi pare este simplu: societatea nu mai are nevoie de ea

să o luăm simplu: în perioadele anterioare religia asigura un oarecare echilibru și respect între oameni, azi în urma evoluției raporturilor diplomatice și a conceptului de toleranță oamenii regulează(atenție nu se reglează dar regulează)raportul dintre ei prin alte metode. plus religia așa greoaie și opusă schimbărilor rapide frânează progresul care acum e cel puțin un TGV comparând cu viteza de acum 10, nemaivorbind 20 ani - atunci nu era decât un tren cu aburi

și mai e ceva
institutul bisericii simțind că pierde controlul devine ipocrit și agresiv, iar asta nu duce decât la și mai multă pierdere
mai adăugați aici extremiștii și violența pentru credință din orice religie

deși zic doar: în momentul unei crize puternice, unei calamități globale, toată lumea își va aduce aminte de Dumnezeu, toți vor crede și biserica iar va fi sus. până atunci atei vor fi tot mai mulți - pentru că acum societatea nu are nevoie de religie

P.S. pentru cei care îs curioși: eu am crediță, și voi rămâne cu ea pentru toată viața, nu îmi place să vorbesc despre credința mea pentru că ține de mine și e o relație mult prea intimă

2 comentarii:

  1. curios. si interesant. dar citind astea nu am putut sa nu-mi amintesc de japonezi. cum ei pot trece peste nevoi, tsunami si cutremure, neschimbandu-si atitudinea fata de religie? ca dezvoltarea in Japonia e la ea acasa, dar totusi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dindina ♔ am zis că nevoile accentuiază necesitatea în religie

    RăspundețiȘtergere

text © Nicolae Apostu