m-am mutat

pentru că acei de la google sunt nerușinați și mi-ai blocat blogul pentru mai mult de o săptămână eu m-am mutat de aici

în 3-2-1 vei fi rederecționat spre blogul nou

luni, 15 noiembrie 2010

capacitate maximă



în ultimul timp am auzit tot mai multe discuții despe măsurarea randamentului fiecărui atât a unei intreprinderi cât și a fiecărui angajat în parte

eroarea mare pe care ar putea să o comită unii este să se aștepte la un randament de 100% de la tot în ce s-a investit/investește
orice mașinărie, în momentul execuției se uzează, dacă utilizezi la 100% o pompă aceasta cu siguranță se va deregla în decurs de jumate de an, în acest caz investiția nu doar nu se răscumpără dar și aduce prejudiciu material acolo unde nu ar trebui
astfel legile de micro/macroeconomie ne învață despre utilizarea la 85% a capacității pentru un randament maxim pe termen lung

și dacă utilajul are nevoie de 15% din timp pentru deservire și pretecție, atunci cu siguranță putem aplica aceaiași regulă și pentru oameni, și aici nu se va zice de cele 2 zile de odihnă și pauze de masă, ci de 15% din timpul de lucru care trebuie utilizat mai puțin productiv, dar mai util pentru angajat pentru a nu îl pierde în jumate de an, deoarece acesta s-a internat pentru tratament într-un spital


apropo, participanți BusinessArena au aflat despre această lege din practică

sursa imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

text © Nicolae Apostu